Temat upadków może wydawać się mało interesujący jednak w grupie wiekowej  powyżej 65 r. życia mogą być one szczególnie niebezpieczne. Nawet błahy upadek może doprowadzić do poważnego złamania kości lub stłuczenia tkanek miękkich, które w konsekwencji mogą obniżyć znacznie jakość życia naszych seniorów.  Główną przyczyną takiego stanu jest osłabiona regeneracja organizmu często  w wyniku  obciążenia wieloma chorobami jak cukrzyca, osteoporoza, choroby serca, a nawet  gorsze wchłanianie witamin i minerałów przez układ pokarmowy.  Wśród seniorów na upadki mają wpływ różne  czynniki  od architektonicznych po choroby np. wpływające na równowagę, koordynację ruchową, wzrok oraz układ narządu ruchu.

W związku z powyższym, postanowiliśmy sprawdzić formę naszych seniorek , które regularnie  uczęszczają w naszym ośrodku na treningi.  Panie przeszły przez kompleksowe badanie w skład, którego  wchodził szczegółowy  wywiad, pomiar ruchomości stawów, testy sprawdzające długość i elastyczność  najistotniejszych grup mięśniowych, równowagę na platformie biodex balance system oraz test FMS, który składa się z 7 wzorców ruchowych  na podstawie, których można odnaleźć słabe ogniwa w układzie ruchu.

Dzięki dokładnej analizie wyników możemy w dalszym ciągu dbać o dobre zdrowie  fizyczne naszych Pań i dostosować treningi do ich indywidualnych potrzeb. W skład treningów będzie wchodziła  poprawa wydolności,   ćwiczenia równoważne,  mobilność stawów obwodowych i kręgosłupa oraz wzmacnianie  siły i wytrzymałości mięśniowej. Są to podstawowe parametry sprawności fizycznej, które warto włączać do treningów nacelowanych na prewencje upadków osób starszych.