Rehabilitacja po przebyciu COVID-19

INDYWIDUALNA REHABILITACJA POMAGAJĄCA W PEŁNI POWRÓCIĆ DO ZDROWIA I AKTYWNOŚCI

Przebyłeś już COVID -19 ? Wyniki testu są negatywne, ale jednak nie czujesz się w pełni formy ?
A może przeszedłeś chorobę bezobjawowo lub łagodnie, a większość codziennych czynności sprawia ci trudność ?
Zwalczenie choroby przez organizm nie oznacza, że wróciłeś do pełni zdrowia.
Objawy po przebyciu Covid-19 mogą utrzymywać się przez długi czas i mogą to być różnego rodzaju zaburzenia. Naszym celem jest aby ozdrowieńcy wrócili do swoich rutynowych zajęć, pracy i aktywności fizycznej, a jednocześnie pragniemy edukować w zakresie samodzielnego radzenia sobie z objawami związanymi z przebyciem Covid-19.

dla kogo

• osób, które przebyły ciężko zakażenie Covid-19
  • osób, które przebyły łagodnie zakażenie Covid-19
  • osób, które przebyły bezobjawowo zakażenie Covid-19

przykładowe schorzenia

• niewydolność układu oddechowego
  • przewlekłe zmęczenie
  • pogorszenie sprawności fizycznej
  • obniżenie wydolności wysiłkowej
  • obniżenie wydolności krążeniowej
  • problemy z pamięcią i koncentracją

W PRACY Z PACJENTEM WYKORZYSTUJEMY

Elementy terapii manualnej

Terapia manualna jest metodą wykorzystywaną w leczeniu wielu schorzeń.

Opiera się na obszernej diagnostyce biomechanicznej i funkcjonalnej, co pozwala fizjoterapeucie na dokładną ocenę stanu pacjenta.

Terapia, jak sama nazwa wskazuje, polega na bezpośredniej pracy manualnej na ciele pacjenta. Charakteryzuje się wyszukiwaniem bolesnych i napiętych struktur, a następnie ich rozluźnianiem. Jedną z technik są również mobilizacje stawowe i manipulacje, poprawiające zakres ruchu w stawach z ograniczoną mobilnością. Mobilizacje nerwowe pozwalają natomiast na poprawę ślizgu obwodowych struktur nerwowych. Terapeuta manualny doskonale poradzi sobie z problemami natury mięśniowej, więzadłowej, torebkowej, stawowej, powięziowej oraz nerwowej.

Celem terapii jest uśmierzenie bólu, rozluźnienie napięć tkanek miękkich, poprawa ukrwienia, przywrócenie prawidłowej ruchomości w stawach oraz powrót do codziennej aktywności pacjenta.

Metody osteopatyczne

Metody osteopatyczne są technikami manualnymi, w których terapeuta używa jedynie swoich dłoni jako narzędzia diagnostycznego i terapeutycznego. Opierają się w dużej mierze na wyczuciu zmienionej strukturalnie tkanki i przywróceniu jej prawidłowej elastyczności. Osteopatia jest przede wszystkim nauką, która traktuje pacjenta holistycznie, czyli całościowo. Opiera się na tezie, że organizm posiada naturalne zdolności do samoregeneracji. Stosując metody osteopatyczne oprócz pracy na strukturach mięśniowych, stawowych i nerwowych, terapeuta bierze również pod uwagę pracę na narządach wewnętrznych, strukturach kostnych, strukturach naczyniowych oraz płynie mózgowo-rdzeniowym.

Metody stabilizacji

Odnoszą się przede wszystkim do stabilizacji centralnej, czyli core.

Pozwalają na wypracowanie prawidłowej postawy ciała i lepszej kontroli motorycznej. Praca nad stabilizacją, polega na pobudzeniu mięśni głębokich, które nie pozwalają na wykonanie niekontrolowanych ruchów tułowia, kończyn górnych lub dolnych. Prawidłowa stabilizacja zabezpiecza kręgosłup i stawy, zmniejszając ryzyko urazów.

Terapię powięziową
Terapię TECAR

Łączy ze sobą działanie manualne rękami terapeuty z energią cieplną.

Terapia TECAR ( Transfer Elektryczny Pojemnościowy i Rezystywny ) opiera się na dostarczeniu energii do tkanek przy pomocy zmiennego prądu wysokiej częstotliwości, odpowiadającej częstotliwości fali radiowej (300kHz – 1MHz ).

Tkani poddane zabiegowi zostają głęboko przegrzane, nawet  głębokich warstwach. Wpływa to na rozszerzenie naczyń krwionośnych, a w efekcie na poprawę ukrwienia, przyspieszenie procesów regeneracyjnych oraz metabolizmu tkanek.

Terapia TECAR działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie. Wpływając na zakończenia nerwowe energia hamuje przekazywanie informacji związanych z bólem na ponad 48 godzin, a pacjent odczuwa natychmiastową ulgę.

Terapię oddechową
Trening rehabilitacyjny
Trening wydolnościowy

NASZ ZESPÓŁ