Rolowanie polega na rozluźnianiu mięśni za pomocą specjalnego wałka z tworzywa sztucznego. Dzieje się tak, kiedy ciężar ciała kładziemy na wałku i przesuwamy się na nim w górę i w dół na danej części ciała. Na początku jest to czynność dosyć nieprzyjemna, natomiast wraz z regularnym rozluźnianiem, ból zmniejsza się, a elastyczność mięśni wzrasta. Ból jest oznaką, iż nasz mięsień  w tym miejscu jest bardziej napięty i wymaga poświęcenia większej uwagi – więcej rolowania.

Wbrew pozorom nie jest to sprzęt tylko dla sportowców, ale również dla osób prowadzących siedzący tryb życia, pracujących fizycznie oraz przebywających długotrwale w pozycjach statycznych-siedzących i stojących.

Masować rollerem (wałkiem) można dosłownie każdą część ciała – szczególnie w życiu codziennym powinniśmy się skupić na kończynach dolnych, mięśniach przykręgosłupowych oraz obręczy barkowej.

Rolować można się zarówno przed jak i po treningu, zależnie od celu jaki sobie założymy. Rolowanie przed treningiem poprawia ukrwienie mięśnia i przygotowuje go do wysiłku, natomiast po treningu poprawia procesy regeneracyjne mięśnia, rozluźnia napięte miejsca i zmniejsza ból spowodowany wysiłkiem fizycznym.

Jeśli nie jesteśmy aktywni w ciągu dnia, rolowanie pomaga zmniejszyć napięcie mięśniowe, spowodowane pozycją przyjmowaną w pracy, poprawia ukrwienie, zmniejsza ból.

Jakie korzyści możemy osiągnąć rolując się codziennie?

• zwiększenie elastyczności mięśni
  • zmniejszenie dolegliwości mięśniowo-stawowych
  • lepsze ukrwienie mięśni
  • lepsza efektywność mięśni
  • odklejenie powięzi od mięśni
  • przyspieszenie regeneracji po wysiłku
  • poprawa jędrności skóry

Spośród szerokiej gamy sprzętów do rolowania do wyboru mamy: wałki, piłeczki lub duoball.

Wałki mają kilka poziomów twardości oraz różną powierzchnię: gładką lub pokrytą wypustkami. Zaczynając rolowanie warto wybrać wałek gładki o średniej twardości. Wraz z poprawą mięśni i zmniejszaniem bólu można dobrać bardziej intensywną opcję.