Ćwiczenia z pasami TRX
Podczas ćwiczeń z pasami w których wykorzystuje się ciężar własnego ciała. W zestawie znajdują się dwa pasy, które montuje się na suficie bądź na drabince. Są one zakończone uchwytami, i w zależności od wykonywanego ćwiczenia, trzyma się je w rękach lub wkłada w nie stopy. Dzięki możliwości regulowania długości pasów, można je dopasować  indywidualnie do każdego pacjenta.

Taśmy TRX często wykorzystywane są w rehabilitacji - głównie u pacjentów ortopedycznych, na przykład po różnego rodzaju operacjach stawów obwodowych, jak endoprotezy, artroskopie czy zespolenia, stanach przeciążeniowych kręgosłupa i stawów obwodowych oraz w wielu innych schorzeniach narządu ruchu. Zmieniając odległość ciała od punktu zawieszenia taśm, możemy zwiększać bądź zmniejszać trudność ćwiczeń. Na początkowym etapie rehabilitacji można wykorzystać taśmy jako odciążenie i ułatwienie np. w przysiadzie obunóż bądź w wykroku. Taśm TRX można również użyć u bardziej wytrenowanych pacjentów, jako formę utrudnienia np. jako niestabilne podłoże w podporze przodem.

Działanie ćwiczeń w systemie TRX:
  • zwiększenie siły i wydolności mięśniowej,
  • poprawa stabilizacji centralnej,
  • poprawa stabilizacji stawów obwodowych,
  • polepszenie czucia głębokiego stawów.
Przykładowe ćwiczenia wykonywane przez pacjentów w naszym ośrodku:

1. Przysiad obunóż

    

2. Przysiad w wykroku
 
    
 
3. Wyciskanie w podporze przodem
 
    
 
4. Podciąganie w podporze
 
    
 
5. Podpór przodem - naprzemienne podciąganie nóg